НОВИНИ | Технологии
размер на шрифта:
31 Март 2021 в 09:31 ч.|Разглеждания: 1511|Коментари:
Отпечатай
Девет съвета за разпознаване на нежелана електронна поща
computerworld.bg

Нежеланата поща, известна като СПАМ, се превръща във все по-голям проблем в световен мащаб. На този фон българската хостинг компания СуперХостинг.БГ отчита спад на този тип съобщения в системите си. Компанията от години предлага премиум защита от спам и вируси на пощенските акаунти, създадени към нейните хостинг услуги. В резултат на това, през последните шест месеца (октомври 2020 г. - март 2021 г.) блокираните спам съобщения към нейно оборудване са намалели с 22,5%.

"Тези писма се блокират автоматично от нашите системи и клиентите дори не разбират за тях. По този начин ние запазваме тяхната кореспонденция чиста и им спестяваме време, помагайки им да се концентрират върху наистина важните писма", споделя Цветелина Ненкова, маркетинг мениджър на СуперХостинг.БГ.

Най-разпространените спам теми

Благодарение на своите системи за защита на клиентските пощенски кутии, екипът на компанията може да открои и най-често срещаните теми в блокираните спам писма. Водещи сред тях са:

1. Измамни писма с предложения за бизнес оферти и сътрудничество.
2. Фишинг опити за измамни плащания и фактури.
3. Спам, свързан с биткойни и криптовалути.
4. Измамни съобщения относно "проведени" онлайн разговори през Zoom и други подобни платформи.
5. Съвети от лекари, най-често по темата за новия коронавирус.

Съвети за разпознаване и предпазване от измамни писма

От СуперХостинг.БГ споделят и десет съвета, които могат да помогнат на клиентите да разпознават и да се предпазват от измамни писма.

На първо място, е важно те да използват професионални пощенски кутии като част от хостинг услугата и създадени с фирмения им домейн. Тези имейл услуги не само са много по-защитени от нежелана поща, а вдъхват и много повече доверие при бизнес комуникация.

Друго важно правило е клиентите да не се доверяват на полето "От:" в писмото, което показва имейл адреса на изпращача. Причината е, че стойността в това поле може лесно да се манипулира и всъщност това, което виждаме там невинаги отговаря на истинския изпращач. Всеки желаещ може да научи повече за имейл хедърите от помощната страница на компанията.

Третият съвет за разпознаване на спам и фишинг писма е да обърнем внимание на написаното в имейла и най-вече на правописа. Когато писмото е на български език, но има проблемен изказ и правопис, това е сигнал, че има нещо нередно, защото изпращачите може да са използвали система за автоматичен превод.

На четвърто място писмата, съдържащи важни линкове, които наистина трябва да се достъпят, са в отговор на наше действие. Например след регистрация в даден сайт, често е нужно потвърждение чрез кликване на линк в имейл, изпратен до нас. В тези случаи, ние предварително знаем, че ще получим подобно писмо, както и че в него ще има линк. Затова ако получим писмо с линк, за което не сме сигурни, е добра идея да се запитаме: Ние извършили ли сме подобно действие?

Освен това потребителите не трябва да кликат на препратки в писмата, без да са се уверили, че писмото е от достоверен изпращач. Дори да е на лице най-малкото съмнение за това, е важно те първо да проверят и помислят за причината да получат подобно писмо. Има бърз начин за проверка къде води препратката, преди още да сме кликнали на нея. Това става като поставим курсора на мишката върху текста на препратката, без да кликаме. Тогава можем да погледнем долу в левия ъгъл на браузъра, имейл клиента или на друго място в интерфейса, където се показва допълнителната информация за реалния линк, към който води препратката.

Ако вече сме кликнали и се зареди сайт, е важно винаги да поглеждаме първо в адресната лента на браузъра и да си зададем въпросите: това ли е домейнът на изпращача, същото ли е разширението, липсват ли букви или пък са заменени с други?

Показателно е също дали изпращачът използва сигурна връзка със сайта (дали е с https, дали има катинарче). Никога не трябва да въвеждаме данните си в страници, които се зареждат по несигурна връзка, добавят още от екипа на СуперХостинг.БГ.

Ако са на лице и най-малките съмнения дори след тези проверки, можем да се свържем с компанията, за която се представя изпращача, за да сме сигурни, че той е изпращачът на съответния имейл, а не някое злонамерено лице.

От ключово значение е също да се използва професионална имейл услуга, с която можете да имате имейли с името на Вашия бизнес. 

Ако имате въпроси и / или проблеми при посещението и работата със сайта, моля пишете на посочените по-долу електронни адреси, или се обадете на вътрешните телефони на отдел "Информационни технологии".Електронни пощи:[email protected]Вътрешни телефони:360 или 614
Форма за връзка с насМоля, за контакти с екипа на изданието, мнения, предложения, отзиви и други попълнете формата и я изпратете на екипа, поддържащ сайта.