•Ергономични условия към работната среда.Виж указанието...
•Виж още полезна информация тук
|
ОБСЛУЖВАНЕ ПО ТРУДОВА МЕДИЦИНА
I. ОЦЕНКА НА РИСКА
- Оценка на риска:
Определяне на опасностите, породени от работните процеси, оборудването, помещенията, работните места, организацията на труда, използваните суровини и материали, факторите на работната среда и трудовия процес, както и обобщаване на изложените на потенциална опасност лица. Оценката на риска за здравето при работа включва и дейности, свързани с високо нервно - психично напрежение и неблагоприятни психосоциални фактори, наложен ритъм и монотонност, принудителна работна поза, ръчни товаро-разтоварни дейности, нерационални режими на труд и почивка. Оценката обхваща идентифициране, анализ и оценка на всички фактори на работната среда.
- Изготвяне оценка на риска:
- Подробен оглед на работните местаи помещения
- Запознаване с основните рискови фактори
- Запознаване с използваните суровини, материали и други
- Анализ на технологичните процеси
- Анкетиране на работниците и служителите във връзка с условията на труда
- Идентифициране на опасностите
- Обработка на получената информация и оценяване на отделните рискове
- Ползи от оценка на риска за работодателите
При оценяване на рисковете участниците в трудовия процес се запознават с всички опасности, които могат да застрашат безопасността или да увредят здравето на работещите лица. Така работодателят може да предприеме действия за отстраняване или намаляване на опасностите и да предпази работещите от трудови злополуки.
II. КОНСУЛТАНТСКА ПОМОЩ
- Препоръки по отношение избора на средства за индивидуална и колективна защита.
- Участие при избор на ново технологично оборудване и въвеждане на нови работни процеси, методи, суровини и материали с оглед определяне на потенциалния здравен риск.
- Участие в разработването на правила, норми и инструкции в организацията за осигуряване на здраве и безопасност при работа и съвети за правилното им прилагане.
- Консултиране на Ръководството на организацията за здравните противопоказания при назначаване на работа на нови работници и служители.
- Консултиране и оказване на съдействие на Работодателите както при трудови злополуки, така и при съмнение за професионален характер на констатирано заболяване на работещо лице във фирмата.
- Консултиране на Работодателя при възникнали проблеми във връзка с трудоустрояване на служители.
- Съдействие при организиране извършването на специализирани измервания на факторите на работната среда - микроклимат, експозиция на звуково налягане (шум), осветление, вибрации, ЕМП, електричество, заземление, мълниезащита, както и други.
- СТМ работи в екип с лицензиран Орган за контрол от Вида С, който предлага отстъпки за наши клиенти и работи качествено и коректно с нашите партньори.
- Консултиране на Групите и Комитетите по условия на труд.
- Консултиране относно прилагане на основните принципи на социалното партньорство: РАБОТОДАТЕЛ - РАБОТНИК.
- Подпомагане на Работодателите във връзка с предприемане на необходимите мерки за коор-диниране на действията по осигуряване на здравословни и безопасни условия на труд, както и при осигуряването на ефективен контрол за извършване на работа без риск за здравето и по безопасен начин.
- Прилагане на обща фирмена политика, съобразена с изискванията на нормативните документи по ЗБУТ.
- Консултиране на Работодателя при назначаване на лица, ненавършили 18 г.
- Консултиране на Работодателя при назначаване на лице с намалена работоспособност.
III. ЗДРАВЕН МОНИТОРИНГ
- Изготвяне на списък на задължителните периодични профилактични прегледи и клинико-лабораторни изследвания на служителите, съгласно условията на нормативната уредба и факторите на работната среда.
- Анализ на заболеваемостта с временна неработоспособност (ЗВН) по данни от болничните листове за едногодишен ретроспективен период.
- Анализ на заболеваемостта /изготвя се след извършването на профилактичните прегледи/.
- Обобщен анализ /на база ЗВН и A3/.
- Изготвяне и поддръжка на досиета за здравното състояние на служителите на хартиен и електронен носител.
- Изготвяне на заключение за годността на работниците и служителите при постъпване на работа и при изпълнение на конкретен вид работа в предприятието.
IV. ОБУЧЕНИЯ НА ПЕРСОНАЛА
- Първоначално и ежегодно обучение на членовете на Групите и Комитетите по условия на труд.
- Обучение на работници и служители по правилата за първа помощ, самопомощ и взаимопомощ - по желание на Работодателя.
- Разработване и участие в изпълнението на програми за обучение на ръководния персонал, на представители на работниците и служителите по правилата за осигуряване на здраве и без-опасност при работа и спазване на санитарно-хигиенните норми и изискванията на работната среда и трудовия процес.
- Предоставяне на информация на работниците и/или служителите за здравните рискове, свързани с работата, както и за резултатите от проведени профилактични прегледи и изследвания.
- Разработване на информационни материали за начините и средствата за отстраняване /намаляване на риска от отделни идентифицирани опасности по работни места.
V. РАЗРАБОТВАНЕ НА МЕРКИ ЗА ПОДОБРЯВАНЕ БЕЗОПАСНОСТТА НА ТРУДА И ОПТИМИЗИРАНЕ НА ТРУДОВИТЕ ПРОЦЕСИ
- Разработка на мерки за прилагането на нормативните актове по здравословни и безопасни условия на труд, санитарно-хигиенните норми, правила и изисквания.
- Разработване на физиологични режими на труд и почивка.
- Разработване на препоръки за овладяване на стреса на работното относно анализа и оценката на психосоциалните фактори.
VI. ИЗГОТВЯНЕ НА НЕОБХОДИМИТЕ ДОКУМЕНТИ
- Разработване на план програма по смисъла на чл. 16 от Закона за здравословни и безопасни условия на труд. Изготвяне на инструкции за работа с видеодисплей.
- Разработване на план-програма по смисъла на чл. 5 и чл. 20 от Наредба № 5 за оценката на риска.
- Разработване на всички видове заповеди - за инструктажи, за работно време, както и други.
- Изготвяне на споразумение при работа на две предприятия на една площадка или една територия - например при строителството или външна монтажна група за поддръжка на оборудването.
- Програми за начален, периодичен, ежедневен инструктаж.
- Програми за обучение на ГУТ/КУТ.
- Разработване на документи за ликвидиране на пожари, аварии и бедствия.
- Консултиране на Работодателя при изготвяне на Декларация по образец по чл. 15, ал. 1 от ЗЗБУТ - регистрация в Дирекция "ОИТ" /Декларация по образец/.
- Консултиране на Работодателя при оформяне на книга за начален инструктаж Наредба №РД-07-2 от 16 Декември 2009 г.
- Консултиране на Работодателя при оформяне на книга за инструктаж на работното място, пе-риодичен и извънреден инструктаж Наредба №РД-07-2 от 16 Декември 2009 г.
- Консултиране на Работодателя при оформяне на книга за ежедневен инструктаж от Наредба №РД-07-2 от 16 Декември 2009 г.
- Консултиране на Работодателя при попълване на служебна бележка за проведен начален инструктаж - по образец /Приложение №4/ от проведен начален инструктаж в л.т. досиета на наети ТПО.
- Консултиране на Работодателя за откриване на ревизионна книга за констатации и предписания на контролни органи по спазване на трудовото законодателство съгласно изискването на чл.408 от Кодекса на труд.
- Консултиране на Работодателя при откриване на регистър за регистриране на трудовите злополуки.
- Изготвяне на заповед за определяне на длъжностно лице по безопасност и здраве.
- Изготвяне на заповед за определяне на видовете инструктажи.
- Изготвяне на заповед за лицата, които ще провеждат видовете инструктаж.
- Изготвяне на заповед за лице, водещо регистъра на трудови злополуки.
- Предоставяне на декларация за трудова злополука образец.
- Консултиране на Работодателя при организация за изграждане на Комитет/група по условия на труд документи.
- Консултиране на Работодателя при изготвяне на инструкции по безопасна работа с машини и съоръжения /оборудване/. Правила за безопасни и здравословни условия на труд. Инструкция по електробезопасност.
- Изготвяне на правила за първа долекарска помощ, обхващаща всички основни действия по оказване на помощ на пострадалите по време на изпълнение на служебните им задължения до идване на лекар. Знаци и сигнали по безопасност на труда и ППО.
- Списък за специалното облекло и лични предпазни средства.
- Консултиране на Работодателя при Правилник за вътрешния трудов ред, чл.139, във връзка с чл.181 от КТ .
- Изготвяне на план за действие на личния състав за гасене на пожари и ликвидиране на аварии, чл.60-73 от Наредба №7 за минималните изисквания за ЗБУТ на работните места и при използване на работното оборудване /обн. ДВ бр. 88/99г.; изм. и доп., бр. 40 от 18.04.2008 г./.
VII. ДРУГИ ДЕЙНОСТИ
- Подпомагане на Работодателя при възникване на Трудова злополука - ред, условия и възникването на ТЗ
- Оказване на съдействие при прилагане на Наредбата за задължително застраховане на работниците и служителите за риска "Трудова злополука", и издаване на Становище за определяне на длъжностите, подлежащи на задължително застраховане - писмена консултация и изготвяне на документацията
- Определяне на видовете работа, за които в предприятието е необходимо установяване на намалено работно време и право на допълнителен годишен отпуск, права, задължения и отговорности на участниците в трудовия процес
- Организиране на дейността при прилагане на Наредба № 11 /от 21.12.2005 г, обн., ДВ, бр. 1 от 03.01.2006г./, определяне на условията и реда за осигуряване на безплатна храна и/или добавки към нея
|
Службата по трудова медицина е регистрирана на територията на община Димитровград в МЗ с Удостоверение № 084 от 21.12.1999 г.
|