НОВИНИ |
размер на шрифта:
13 Декември 2014 в 15:45 ч.|Разглеждания: 5096|Коментари:
Отпечатай
Дирекция „Ресурсно и информационно осигуряване” - центърът на интелигентните решения в „Неохим”АД
Директорът й инж. Мирослав Димитров казва: „Вярвам, че нещата се случват по-добре, когато се работи в екип. Истината е, че има нужда решенията в крайна сметка да бъдат вземани еднолично”.
Инж. Мирослав Димитров
е-Химик

Дирекция „Ресурсно и информационно осигуряване” (РИО) бе създадена през март 2012 г. От тогава се оглавява от младия и амбициозен инженер Мирослав Димитров. Хората от обкръжението му с ръка на сърцето могат да го определят като работохолик и човек, който не се отказва лесно от поставените цели. Нещо повече – преследва ги стъпка по стъпка, с нужната последователност. Изискванията му към подчинените са големи, критичността – също, но в подобна степен директорът е не по-малко самовзискателен и самокритичен. Трябва ли да вземе едно или друго важно решение, Димитров държи на принципа си то да се базира на предварителен анализ и на мотиви, да бъде обосновано, а когато засяга подопечните му – и справедливо.

Говорейки за извървения път от дирекцията, ръководителят й сподели: „Изключително са малко нещата, които мога да си припиша лично на мен. Обикновено работя в екип. Определено вярвам, че нещата се случват по-добре, когато се работи в екип. Истината е, че има нужда решенията в крайна сметка да бъдат вземани еднолично.” И не без чувство на хумор отбелязва: „Надявам се, хората да не си помислят, че само съм се подписвал”.

Ето какво каза още директорът на дирекция „РИО” в интервюто си за e-Химик.

- Г-н Димитров, какви са ролята, мястото, значението на дирекцията във функционирането на „Неохим”АД?

- Дирекцията включва отделите „Информационни технологии”(ИТ), „Материално-техническо снабдяване” (МТС) и Автоцеха. Подобно на други дирекции в завода, бих могъл да я определя като сателитна. „Неохим” е производствено предприятие и нашата основна цел е да обслужваме производствените нужди. Голяма част от ресурсите на фирмата минават през МТС.

Отдел „Информационни технологии” споменавам  на второ място, но именно той е отделът на интелигентните решения.

- Доколкото знам интелигентните решения вече са навлезли и в МТС, заявките за поръчките се извършват по електронен път…

- Тази тема ми е малко мъка. Още с идването ми през 2008 г., основно мое задължение бе да участвам в разработването на една интелигентна система за планиране, т.нар. Enterprise Resource Planning или ERP-система, каквато е SAP. Нещо, което за съжаление или не, към момента все още не е заработило.

 На нейна база през 2012 г., когато станах директор, някои процеси минаха в електронен вид, докато преди това бяха само на хартия. Но ни остава още много път. Това, което имаме сега,  е една малка част от онова, което би трябвало да имаме в снабдяването на завод като нашия. Системата на електронните заявки постига няколко ползи, а именно – обобщаване на едно място на заявките, които се създават към отдел МТС, не само в хартиен , а и в електронен вид, и може да се използват различни справки. Когато  пристигне заявката, колегите отразяват това и сега поне заявителят може да види, че тя вече е пристигнала. Всеки може да проследи и очакваните доставки на заявените стоково-материални ценности (СМЦ) по своите заявки. Което помага по-нататък и при приемането на материалите в склада. Има ползи, но направеното до тук е далеч от това, което трябва да бъде.

 За мен е важно, че в отдел МТС работят млади хора, които знаят чужди езици, на длъжност агент-снабдяване. След моето идване от предишния състав останаха само ръководителят Христо Христов, който много добре познава нуждите на завода и съблюдава да не се стигне до моменти, в които да имаме някакъв недостиг на суровина, и нашият технически секретар. Искам да похваля колегите Антония Трендафилова, тя владее английски език, Ивайло Митев, Румен Найденов – той борави с руски и английски, Йордан Младенов. Всички те изглежда с ентусиазъм и удоволствие приемат насоките, които им даваме с Христо.

- Г-н Димитров, по Ваше време в Автоцеха бе въведена GPS-система и уеб-базирана система за отчитане на извършеното? Какъв е ефектът от тях ?

- Беше поставено началото на една система, която също има нужда от доразвиване, тук много добре се вижда идеята да анализираме преди да вземаме решения.

Когато  дойдох,  и в Автоцеха всичко беше в хартиен вариант и трудно можеше да се прецени даден служител или водач на автомобилно транспортно средство колко е натоварен. Въведохме GPS-система, а благодарение на споменатата ИТ система се описват всички извършени задачи. По този начин видяхме какво е натоварването, подобриха се контролът и дисциплината, отчетността, снижиха се някои разходи. Тук е мястото да похваля нашия нов диспечер Петър Георгиев, защото виждам подобряване на организацията там.

По принцип се стремя да заложа именно на такива обективни критерии като натовареност и уплътняване на работното време.

- Тези нови и бих казала иновативни решения, за които говорите, не биха били възможни без специалистите от отдел „Информационни технологии”. Впечатлението ми е, че под Ваше ръководство ИТ-специалистите разработиха много проекти…

- Да, имаше разработки, да , имаше нови проекти, но не мога да кажа, че са много.

Успешно въведохме Оffice 365. Това ни даде възможност да имаме електронна поща в облака на Майкрософт, да имаме календари и да споделяме календари, да организираме срещи. Предоставя възможности за речева комуникация със своята функция Lync.

Другото, което остава невидимо,са нашите нови устройства Cyberoam, които ни осигуряват по-надеждна интернет връзка. Това са много добри защитни стени, но не само. Тези устройства ни позволиха на първо място да обединим интернет трафика от трите основни доставчици. Сега дори да отпадне някой от интернет доставчиците, служителите на „Неохим” няма и да разберат, защото Cyberoam автоматично пренасочва услугата през друг интернет доставчик.

Създадохме и система за поръчки, за заявки по ИТ. Тя е и по-различна от  тази в МТС, от гледна точка на бързината на действие е стъпки напред. При стандартното снабдяване поръчката минава един дълъг път на съгласуване, ако ще и да е за обикновен химикал – да мине през ръководителя на СЗ, директора и чак тогава да дойде при нас. В ИТ, тъй като аз ръководя организацията на направлението в „Неохим”, решенията нещо да бъде изпълнено над 95 процента се вземат от мен или по наше усмотрение. В ИТ портала са определени хора, които имат право да заявяват ИТ услуги, а заявките се движат по електронен път. Съответно заявителят може да проследи комуникацията между нас вътре в отдела – какво се случва с неговата поръчка, какво се прави от нашите служители, да знае докъде е стигнала заявката му. Съкратихме етапа на съгласуване по този начин. Включително съм дал право на ръководителя на ИТ отдела инж. Татяна Райнова да решава самостоятелно голяма част от казусите. Тук е мястото да я похваля, тъй като тя е изключително отговорен, всеотдаен човек и коректен  към фирмата служител.

Всяка поръчка се оценява от заявителя по десетобална система и виждаме една доста висока оценка за работата на колегите от ИТ отдела. Пак казвам, аз съм безкрайно критичен, има неща, които трябва да подобряваме всекидневно. До степен такава, че служителите вътре в завода дори и да имат избор между нас и някоя външна фирма, пак да изберат нас.

- Г-н Димитров, какви са очакванията Ви за 2015 г. и каква е визията Ви за развитие на дирекцията примерно след 5 или 10 години?

- За SAP системата определено липсата на достатъчно средства е основна спирачка, а разходите са големи.

2015 г. няма да бъде много лека за „Неохим”, особено с проблемите, които имаме сега.

През нея усилията на  ДРИО ще бъдат насочени към това да снижим разходите за дружеството без да снижаваме качеството, а дори напротив, в частта за която отговаряме. Що се отнася до ИТ – те ще са насочени към усъвършенстването на една система за управление на документи. Тя трябва да започне от отдел „Секретариат”, отдел „Правен”, но най-важното място е производството, и ще обхваща управление на проекти. Това ще подобри работата в самите структурни звена, в производството, между дирекциите и на високо ниво ще има още по-ясна представа какво се случва, оценката на текущия момент ще е по-лесна. Ще работим и за оптимизация на процеси, създаване на ИТ системи от рода на тази в Автоцеха.

Нещата в момента имат нужда от агрегиране, от оптимизация и от тази гледна точка автоматизацията и информационните технологии трябва да работят изключително и много по-тясно.

Хартиеният вид на документите следва да намалява и да бъде изместен от електронно съхранение на информация.

- Коледно-новогодишното Ви послание към колективите в дирекцията и въобще към неохимци?

- През тези хубави празници да прекарат незабравими моменти със своите семейства, да се отърсят от лошите спомени на отминаващата година и да се подготвят за едно по-добро бъдеще през Новата година!

Искам да благодаря на всички колеги от екипа, с който работя, да се извиня, ако някъде съм реагирал по-емоционално и по-крайно, особено там, където съм сгрешил. Както мнозина от тях знаят, дори и да сгреша, съм човек, който може да се върне назад и да промени нещата в правилната посока. Ще ми се всеки да мисли как ежедневно да подобрява нещата около себе си. Да осъзнава кое е най-важното и да го преследва!

- Промени ли се животът Ви след раждането на Вашата дъщеричка?

- Промени се! Един от най-хубавите моменти е, когато в живота ти влезе някой, който се превръща в най-важен за теб . И  наистина заслужава да бъде!  

Ако имате въпроси и / или проблеми при посещението и работата със сайта, моля пишете на посочените по-долу електронни адреси, или се обадете на вътрешните телефони на отдел "Информационни технологии".Електронни пощи:[email protected]Вътрешни телефони:360 или 614
Форма за връзка с насМоля, за контакти с екипа на изданието, мнения, предложения, отзиви и други попълнете формата и я изпратете на екипа, поддържащ сайта.