НОВИНИ | Икономика
размер на шрифта:
28 Март 2014 в 12:24 ч.|Разглеждания: 1541|Коментари:
Отпечатай
Как да управлявате служител, когото не харесвате
Няколко съвета, с които ще подобрите работните си взаимоотношения
Tialoto.bg

В работната сфера човек пресича пътя си с пътищата на много други хора. Особено, когато става въпрос за човек с по-висока позиция, ръководещ група служители. В идеалния случай на всеки мениджър ще му се налага да работи само с хора, които са му приятни и които харесва.

В 99% от случаите обаче това е непостижимо, защото винаги има някой подчинен, с когото не си допадате. Ако този подчинен върши работата си добре и е ценен за екипа, то на вас не ви остава нищо друго, освен да се опитате да подобрите работните си взаимоотношения с него. Ето как:

1. Приемете, че не е нужно да бъдете приятели с всички свои служители.

Както се казва, човек не бива да смесва личния живот с работата. Ето защо наистина може да ви бъде полезно да въведете някаква емоционална дистанция между вас и хората, които работят за вас. Според професор Робърт Сътън „от гледна точка на производителността прекаленото харесване на хората, които човек управлява е по-голям проблем, отколкото твърде малкото им харесване“.

2. Разберете защо този човек ви притеснява.

Имате проблем с определен служител, но каква е причината за това? Може би е начинът, по който той общува? Прекалено агресивен е или пък прекалено пасивен? След като установите кое е нещото, което ви притеснява в определен човек, вие по-лесно ще намерите подход, чрез който да работите с него. Важно е да разберете, че не може да промените личността на служителя, а само начина, по който се справяте с него.

3. Останете положително настроени към човека.

Служителите имат нужда техните шефове да ги харесват. Ето защо поддържането на професионални, добри отношения с всички подчинени ще ви гарантира безпроблемна (доколкото е възможно) работа. По този начин всички ще бъдат фокусирани върху задачите, предотвратявайки евентуални конфликти.

4. Съсредоточете се върху това как дразнещият човек помага на екипа.

Ако вече сте установили, че служителят, който не харесвате, е достатъчно талантлив, за да остане на работа, време е да се съсредоточите именно върху неговите положителни черти. Не мислете за това колко е дразнещ, а за това колко е полезен за работата на екипа.

5. Работете в сътрудничество с вашия „проблемен“ подчинен.

Колкото и абсурдно и нелогично да ви изглежда, задължително трябва да опитате този подход. Проучвания показват, че работата по трудни проекти може да изгради афинитет сред колегите. Ако работите с човека, който не харесвате и той се представи добре, може би вече няма да имате толкова голям проблем с него.

6. Наблюдавайте как другите се справят с него.

Наблюдавайте как другите служители подхождат към въпросния човек. Може би вие имате неправилна комуникация с него и всичко може да се реши с няколко малки промени.

Снимка: Dreamstime 

Ако имате въпроси и / или проблеми при посещението и работата със сайта, моля пишете на посочените по-долу електронни адреси, или се обадете на вътрешните телефони на отдел "Информационно обслужване и техническо обезпечаване", и отдел Връзки с обществеността".Електронни пощи:ioto@neochim.bg или pr@neochim.bgВътрешни телефони:544 или 560
Форма за връзка с насМоля, за контакти с екипа на изданието, мнения, предложения, отзиви и други попълнете формата и я изпратете на екипа, поддържащ сайта.