НОВИНИ | Земеделие
размер на шрифта:
24 Октомври 2013 в 09:30 ч.|Разглеждания: 2889|Коментари:
Отпечатай
Увеличихме продажбите си, защото предлагаме добър продукт на добра цена
Това заяви изпълнителният директор на „Евро Ферт” АД Петър Томов в специално интервю за списание „Гепард”*
Петър Томов
Интервю на Сашка ПАНАЙОТОВА,,
регионален кореспондент на в. „КАПИТАЛ Dayli”

Господин Томов, отчитате увеличение на продажбите от началото на годината. На какво се дължат добрите резултати?

- Добрите резултати на „Евро Ферт”се дължат както на усилията да стоим все по-близо до българските фермери, така и на засилващия се стремеж на земеделските стопани да заложат на българското, на провереното качество. Друга основна предпоставка за добрите резултати в продажбите ни е, че предлагаме добри продукти на добра цена. Отчитаме изключително голям  интерес на клиентите ни към комбинираните NPK торове, които предлагаме на пазара. Българските фермери харесаха както комбинираните торове със съдържание на зеолит, предлагани от „Евро Ферт”, така и другите ни комбинации със съдържание на калциев карбонат.

Какви продукти предлага Евро Ферт на българските фермери?

Това е на първо място амониевият нитрат с марка Неоферт, както и комбинираните торове NPK, марка Неомултиферт, които са със съдържание на зеолит или калциев карбонат. Тези торове включват голяма гама от NP-та, тоест носители са на азот и на фосфор или на NPK- на азот, фосфор и калий. Считаме, че успяваме успешно да покрием целия сегмент от потребности на фермерите относно торенето с твърди торове. NPK торовете се приемат много добре на пазара, но нашият бестселър, като търговска фирма на „Неохим”, безспорно остава амониевият нитрат. Той е предпочитан от фермерите, защото е гарант за отлични добиви. За съжаление, все още в България се прилага употребата на карбамид за есенно подхранване на културите и то в първите месеци на годината. Това, освен че има неблагоприятни екологични последици, е предпоставка за значителни загуби на азот. Желанието ни като специалисти е земеделието да се развива занапред така, че да спрат тези порочни практики.

Покриват ли предлаганите от „Евро Ферт” торове всички световни изисквания?

Нашите торове отговарят на всички световни изисквания, визирам конкретно и блендовете, предлагани от „Евро Ферт”. Спецификата на нашите торове следва спецификата на родния пазар, те не са предназначени за чужбина. Започнахме да правим нашите блендове преди 8 години, непрекъснато ги усъвършенстваме. Българските фермери използват норми на торене, характерни за цяла Европа. Цените на селскостопанската продукция паднаха и ние трябва да се съобразяваме с този факт през следващите години. Нашите очаквания са да има оптимизиране на разходите на фермерите що се отнася до торенето. Необходими са отлични торове на добра цена и тъкмо там е нашата сила. Вече започнахме да получаваме заявки на торове и за пролетта, което ни дава основание да мислим, че вървим в правилната посока.

Има ли отлив от използването на фосфорните торове?

- Фосфорното торене в България трябва да отразява тенденциите, които са характерни в Европа. Наблюдава се постепенна тенденция на отлив в прилагането на моноамониев фосфат и диамониев фосфат, които имат доста високо съдържание на фосфор. Фермерите отчетоха, че тези два вида продукти са по-скоро суровина. Те не са предназначени за използване като тор, тъй като високите норми на фосфор не се усвояват добре от културите. Затова фермерите преминаха към използването на NPK блендове, защото чрез тях ние им предлагаме максимално добра комбинация на азот, фосфор и калий и по този начин оптимизираме техните разходи.

Как доказвате успеха на блендовете, предлагани от „Евро Ферт” на пазара?

- Основният ни успех дойде от факта, че през миналия торов сезон направихме опити -заложихме нашите блендове до така наречените аналогични продукти, които се предлагат на пазара на много по-висока цена. Така фермерите сами се убедиха в резултатността им. При положение, че резултатите, които се получават са аналогични и дори по-добри, при това на цена за над 200 лева по-малко за 1 тон тор, натежава везните в наша полза.

Какви са плановете Ви за развитие на „Евро Ферт”?

Предстои да разширим трите си търговски бази - в Разград, Благоевград и Карнобат. Така ще имаме още по-голяма възможност да отговорим на нуждите на своите клиенти.  След разширението ще можем да разтоварваме от складовете си бази 500 килограмови торби. Логистичната гарантираност при продажбата на торове е много важна, затова и занапред ще работим в тази посока. Така ще можем да задоволим още по-добре нуждите от качествени торове на пазара.

* На 28 октомври в Стара Загора ще се състои годишна бизнес-среща, на която са поканени и ръководители на „Неохим”АД и „Евро Ферт” АД. На нея ще бъдат представени резултатите от годишната класация на КАПИТАЛ – „ГЕПАРД”: Най-динамичните средни и малки компании в България”. Ще бъдат връчени отличия на компаниите от челото в класирането. Всички участници ще получат списанието с публикуваната пълна класация на фирмите, анализи и интервюта.

 

 

 

 

  

Ако имате въпроси и / или проблеми при посещението и работата със сайта, моля пишете на посочените по-долу електронни адреси, или се обадете на вътрешните телефони на отдел "Информационно обслужване и техническо обезпечаване", и отдел Връзки с обществеността".Електронни пощи:ioto@neochim.bg или pr@neochim.bgВътрешни телефони:544 или 560
Форма за връзка с насМоля, за контакти с екипа на изданието, мнения, предложения, отзиви и други попълнете формата и я изпратете на екипа, поддържащ сайта.